תרופות סבתא לבעיות כח גברא - אין אונות (אימפוטנציה)

תרופות סבתא, תזונה נכונה וטיפים לטיפולים טבעיים בהתמודדות עם בעיות זקפה ואין אונות

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
וואטספ
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב email
אימייל
שיתוף ב print
הדפסה

אין אונות (אימפוטנציה) - רקע וגורמים

אין אונות זהו השם לבעיית תפקוד מיני בקרב המין הגברי המתבטאת בקושי להגיע לזקפה מלאה וחזקה וכן לשמור עליה לאורך זמן וכן במקרים של שפיכה מוקדמת וחשק מיני מופחת. כל אלה משפיעים לרעה על הגבר ומובילים לתחושות תסכול, בטחון עצמי ירוד וכן לירידה בתשוקה המינית באופן כללי. גורמים אפשריים לתופעה הם רבים, תהליך יצירת הזקפה מתחיל במוח אשר משדר דרך מערכת העצבים להעביר אספקת דם אל הפין, פעולה שלמעשה מובילה להתקשות שלו ולזקפה. כך שבעיה בריאותית שקשורה לכל אחד מהשלבים בתהליך יכולה להיות הגורם הבעייתי – הן מבחינה פיזיולוגית והן מבחינה פסיכולוגית.

מבחינה פיזיולוגית – ייתכן כי הגבר סובר מחוסר איזון הורמונלי ולכן יש לבצע בדיקת דם הורמונלית לבחון את רמת הטסטוסטרון (ההורמון הגברי שמשפיע על החשק המיני) הכללי והחופשי בגוף, מחלות עצבים, סוכרת ומחלות כלי דם כמו לחץ דם גבוה (תרופות ויאגרה למשל מורידות את לחץ הדם ומגבירות את זרימת הדם לאיבר המין), צריכת אלכוהול, עישון, עייפות, השמנת יתר ותזונה לקויה המתבססת על מזון עתיר שומנים (אופייני גם לסובלים מהפרעת התסמונת המטבולית), בעיות במוח ועוד.

מבחינה פסיכולוגית – מצבים נפשיים לא קלים כמו לחץ ומתח, חרדות, דיכאון וטראומה כלשהי מה שעלול לפגוע בתהליך של יצירת הזקפה שמתחיל כאמור מהמוח. אבחנה של אין אונות מתבצעת על ידי מספר בדיקות הכוללות בדיקות דם הורמונליות, בדיקות גופניות, בדיקות דופלר של הפין וכן בדיקת שינה (בדיקה אם חלה זקפה טבעית בזמן השינה, מה שמעיד על בעיה פסיכולוגית הדורשת התערבות סקסולוג ואם היא לא מתרחשת סימן שמדובר בבעיה פיזיולוגית).

הטיפולים הקונבציונאליים בבעיות זקפה כוללים טיפולים פסיכולוגיים, תרופתיים וניתוחיים, אנו כמובן נתמקד בטיפולים הטבעיים שיכולים בהחלט לסייע במצבים של חוסר זקפה וחשק מיני ירוד.

טיפולים טבעיים בבעיית אין אונות

תזונה נכונה

כפי שצויין לעיל, השמנת יתר, צריכה מוגברת של סוכרים ושומנים לא בריאים (כמו שומן רווי וטראנס), צריכת גבוהה כולסטרול רע ומאפיינים של הפרעת התסמונת המטבולית הם גורמים אפשריים לאין אונות, כך שבמצב כזה יש לשנות את אורח החיים, לשנות את התפריט התזונתי ולעבור לתפריט בריא היותר הכולל אכילת מזונות עתירים בויטמינים, חלבונים וסיבים תזונתיים, אם זה אכילת ירקות, פירות (במידה, הפירות מכילים סוכר פירות – פרוקטוז), דגים בעלי אומגה 3 כמו טונה, סלמון ומקרל, להפחית בפחמימות ובשומן רווי, לאכול מאכלים בעלי שומן בלתי רווי (עדיף שומן חד בלתי רווי), וכן צריכה של מזונות בעלי מרכיבים המחזקים את האון (כמפורט בהמשך). תזונה נכונה ודלה בשומנים עשויה גם להוביל להורדה במשקל להפחית חסימות עורקים ולשפר את זרימת הדם בגוף מה שעשוי לחזק את הזקפה.

תרופות סבתא אין אונות - כח גברא - אימפוטנציה

פעילות גופנית קבועה

פעילות גופנית, בדגש על פעילות אירובית מסייעת בשחרור אנדרנלין, מסייעת בהפחתת משקל, מגבירה את זרימת הדם ומורידה את לחץ הדם – פעולות שמשפיעות לחיוב הן בהיבט הפסיכולוגי ותחושת הבטחון העצמי והן מבחינה פיזיולוגית עבור הסובלים מבעיית אין אונות. כך שמוטב להקפיד על ביצוע פעילות גופנית על בסיס קבוע, לפחות 3-4 פעמים בשבוע.

שינה טובה וסדירה

שינה טובה חשובה לבריאות שלנו באופן כללי, אך יש לה גם קשר לבעיות זקפה. הטסטוסטרון מופרש ברמה מסויימת במהלך השינה, וכאשר ישנים טוב בצורה מסודרת וקבועה ההורמון משתחרר ברמה תקינה וגדולה יותר מאשר במצבים של מחסור בשינה/ שינה לא סדירה.

הימנעות מעישון ואלכוהול

הרגלים מזיקים כמו עישון וצריכת אלכוהול מוגברת מהווים גורם שלילי משמעותי בהתפתחות בעיות זקפה. העישון פוגע בתהליך אספקת הדם ובחסימת העורקים. האלכוהול, למרות שהוא עשוי להעניק תחושה של אנרגיה, הגברת חשק וחיזוק הזקפה בטווח המאוד קצר הוא פוגע בתפקוד המיני בטווח הארוך – הוא פוגע במערכת העצבים ובזרימת דם חוזרת כמו גם להגדלת לחץ הדם ועקב כך לקושי בהשגת זקפה וגמירה. האלכוהול גם גורם לשחרור אבץ בשתן, מרכיב שהינו חיוני לתפקוד התקין של מערכת המין.

הפגת מתחים ולחצים

כפי שצויין לעיל, מצבים של מתח ולחץ נפשי גבוה, חרדה וטראומה עלולים לפגוע בתפקוד המיני, לכן חשוב לעשות את המיטב כדי להפיג מתחים אלה – אם זה לבצע פעילות גופנית כפי שצוין לעיל, לבצע פעילות של יוגה או מדיטציה, אם מדובר בגורם ספציפי בחיים שמשפיע עלינו לנסות להתמודד איתו ולא לשמר את המצב – אם זה מקום עבודה מלחיץ, סביבה מלחיצה או מטרידה, טראומה שאנחנו לא מצליחים להשתחרר ממנה. חשוב להתמודד עם הדברים ואף להסתייע בגורמים טיפוליים כמו פסיכולוג.

מעקב אחרי תרופות הפוגעות בתפקוד המיני

ישנן תרופות אשר עלולות ליצור תופעות לוואי של אין אונות, חשוב לבדוק היטב אם התרופות שאתם נוטלים אכן כוללות תופעות לוואי אלו וכן להיוועץ עם הרופא או עם מומחה לתפקוד מיני (כמו אנדרולוג) אשר מכיר היטב את התרופות השונות ומחזיק ברשימה מקיפה של תרופות אלו.

חשוב – רגע לפני שנגיע לרשימת תרופות הסבתא הכוללות צמחי מרפא ותוספי תזונה שונים יש לקחת בחשבון את 3 הדברים הבאים:

  1. ראינו שמערכת המין והאון הגברית הינה מורכבת ומעורבים בה מספר תהליכים המובילים לזקפה ולאיכות שלה ולכן יש להתאים את הטיפול/צמח מרפא/תוסף תזונה לבעיה הספציפית של המטופל ולכן חשוב לקבל ייעוץ אישי מטעם גורם מקצועי.
  2. חשוב לדעת כי צמחי המרפא מכילים חומרים פעילים, שימוש בהם לצד נטילת תרופות (בין אם מדבר בתרופות לשיפור התפקוד המיני כמו ויאגרה או תרופות אחרות) עלול להזיק לבריאות.
  3. כפי שמצוין בהמשך לכל צמח סגולות משלו ולכן יש לבדוק את התכונות של כל צמח לפני השימוש ולהשתמש בצמח שיועיל יותר לבעיה הספציפית.

בכל מקרה, במצב של בעיות זקפה ותפקוד מיני יש להיוועץ עם רופא והתרופות הטבעיות אינן מהוות תחליף לבדיקה וטיפול רפואי.

התרופות של סבתא - לטיפול בבעיות זקפה ואין אונות

צמחי מרפא לשיפור התפקוד המיני (הגברת חשק מיני/ שיפור זרימת דם/ הפגת מתחים)

חשוב לציין כי לכל צמח מרפא יש סגולות שונות, אשר יכולות לסייע בבעיה אחד או יותר במסגרת מערכת האון הגברי – אם אלו צמחי מרפא מגבירי חשק מיני, צמחים אשר מגבירים את זרימת הדם וכאלה אשר שומרים על כלי הדם, צמחים אדפטוגנים המגבירים עוררות מנטאלית-קוגניטיבית ופיזית, צמחים סדאטיביים המרגיעים במקרים של מצבי לחץ, חרדות, דיכאון ועוד. כך שלטיפול יעיל יותר חשוב להשתמש בצמחים המתאימים יותר לסוג הבעיה ממנה הגבר סובל.

ג'ינסנג קוריאני – הינו אחד הצמחים היעילית ביותר בהתמודדות עם בעיית אין אונות, בדגש על חיזוק הזקפה, התגברות על מצבי עייפות ומתח ושיפור מצב הרוח (אדפטוגן). שיפור התזונה (כפי שצויין לעיל), ביצוע פעילות גופנית לצד שימוש בג'ינסנג עשוי לחדש את האנרגיות בגוף (אפילו להגדיל ברמה מסויימת ייצור תאי זרע) ולהגביר את רמות הטסטוסטרון – מה שמוביל לזקפה חזקה וממושכת יותר ולשפר באופן כללי את התפקוד המיני.

ג'ינקו בילובה – צמח הממריץ את זרימת הדם בכל חלקי הגוף ואל הפין בפרטי, מסייע בהשגת זקפה טובה ואף משפרת תפקוד קוגניטיבי.

סו פלמטו – מחזק כוח גברא ומגביק חשק מיני, משתמשים בו גם לשם טיפול לבעיות של ערמונית מוגדלת.

טריבולס טרטסטריס – תורם בחיזוק האון והעלאת רמת הטסטוסטרון והאנרגיה, משמש גם לטיפול בבעיות ערמונית ודרכי השתן.

מואירה פואמה – מגביר חשק מיני ופעילות עצבית הנחוצה להעברת דם אל אזור הפין.

פסיפלורה – פרח התשוקה, מכילה אשלגן, ויטמין A וסיבים תזונתיים. בעל תכונות של הרגעה והגברת החשק המיני.

דודא רפואי – צמח המעורר תשוקה מינית וכן מסייע בהקלה על כאב

מאקה – מכיל ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו ותורם לאיזון הורמונגלי וכן מסייע בשיפור היכולת הקוגניטיבית.

דמיאנה – מכונה סם אהבה, מגביר את החשק המיני, ניתן לצרוך אותו כחליטה בתה מספר פעמים ביום למשך שבועיים.

יוהימב – מסייע בשיפור האון והגברת זרימת הדם לפין, אך הוא בעל תופעות לוואי שונות, לכן יש להשתמש בו בצורה מאוד מבוקרת.

צמחים ותבלינים נוספים המסייעים בשיפור התפקוד המיני – רוזמרין, סיכסנדרה, ליקוריץ, מרווה, ג'ינג'ר, פלפל שחור, קינמון, ערער, גוארה, דקל ננסי, אפידמיום, קטב מצוי, וויטניה, ציפורן ועוד.

שימוש בצמחים אלה או שילוב נכון בין הצמחים (ניתן לרוב כפורמולות מיוחדות) עשוי לחזק את האון הגברי, לשפר את רמת האנרגיה, הביטחון העצמי והחשק המיני (במסגרת מעגל של היזון חוזר > שיפור זרימת הדם והאנרגיה – מובילה לחיזוק האון והגברת הזקפה > מוביל להשבת הביטחון העצמי ואנרגיות חיוביות וחוזר חלילה, במקרים של בעיות און וזקפה המעגל הוא הפוך, אי זקפה מובילה לתחושת בטיחון עצמי ירוד שמחזק עם הזמן את בעיות הזקפה והחשק) וכתוצאה לכך להוביל לשיפור התפקוד המיני הכללי ולשיפור רמת הביצוע.

מרכיבים תזונתיים וויטמינים המסייעים בחיזוק האון הגברי (את כולם ניתן לצרוך גם כתוספי תזונה)

נוגדי חימצון (פלבונואידים) – אלו תורמים בשיפור של תפקוד הלב וכלי הדם, מה שמוביל לזרימת דם מוגברת בגוף ולאיבר המין בפרט, פעולה אשר מסייעת לחיזוק הזקפה. ניתן לצרוך אותם במזונות: קקאו, תותים, אגסים וכן ביין אדום (יש לצרוך באופן מבוקר)

חומצות אמינו – כמו ציטרולין (ריכוז גבוה באבטיח, נמוך יותר במלפפון ומלון), טריפטופאן (ריכוז גבוה בתמרים, שקדים לא קלויים, אגוזים) וארגינין (המצויה בשר הודו, חלב וסויה, אגוזים, עוף) אשר משפרות את תפקוד המערכת המינית על ידי בכך שהן מייצרות חנקן חד חמצני מה שתורם להרחבת כלי הדם והובלה מוגברת של הדם אל איבר המין.  

מגנזיום – תורם בהרפיית כלי הדם, בהתמודדות בעייפות כרונית ותורם לשחרור תאי זרע. ניתן לצרוך במזונות: גרעיני דלעת ללא קליפה, סובין ונבט חיטה, טחינה גולמית (מגרעיני שומשום מלאים), עלים ירוקים, אגוזי ברזיל, לוז ומלך בלי קליפה, אגוזי קשיו לא קלויים וללא תוספת מלח, שקדים לא קלויים ועוד.

אבץ – האבץ נמצא בריכוז גבוה בבולטת הערמונית ובנוזל הזרע, הוא תורם לתפקוד כללי של מערכת המין. ניתן לצרוך אותו במזונות: חמניות, נבטי חיטה, אגוזים, בצל ועוד.

ויטמין E – לויטמין זה ישנה חשיבות בייצור הורמוני המין ובהרחבת כלי הדם הקטנים ושיפור זרימת הדם. קיים במזונות: סירה, חניות, שמן זין, שקדים, אגוזים, גרעינים.

קו אנזים Q10 – מחזק את שריר הלב, מגביר אנרגיה וזרימת דם תקינה וכן משפר את איכות הזרע בזכות תכונות נוגדות החמצון שלו. מצוי בדגי מקרל, סרדינים, בוטנים ועוד.

ויטמין B – משפרים ריכוז, אנרגיה ורעננות, תורמים לתהליך הפסיכולוגי והקוגנטיבי המתרחש במסגרת העוררות המינית ויצירת הזקפה. קיים במזונות: דגנים מלאים העשירים בסיבים תזונתיים, שמרי בירה.

תוספי תזונה / תרופות טבעיות לטיפול בבעיות זקפה ואין אונות (במחירים משתלמים)

יצרןשם המוצרתיאורלקנייה במחיר משתלם
עלעליםג'ינסנג קוריאניכמוסות מיצוי ואבקה של גינסנג קוריאני בתוספת רוזמריןלקנייה
נוטריקרג'ינקו בילובהכמוסות מיצוי ואבקה של גינסנג קוריאני בתוספת רוזמריןלקנייה
טבע אונלייןיגואר אוןפורמולה המורכבת מרכיבים טבעיים המשפרת חשק מיני ואיכות זקפהלקנייה

מוצרים מומלצים מ-Iherb